יום שלישי, 31 באוגוסט 2010

ככה לא נלחמים בטרור

עושה הרושם שישראל פשוט לא יודעת כיצד להילחם בטרור, הטרור זה לא המחבל עם הנשק שבא לבצע פיגוע. הוא רק כלי, הנשק גם רק כלי, החגורת נפץ גם כן רק כלי, המכונית היא רק כלי וכמו שאמרתי גם הבנאדם עצמו הוא רק כלי. טרור הוא הארגון אשר מחבר ומשתמש בכל הכלים האלו על מנת לפגוע באזרחים חפים מפשע ללא כל הבחנה. העניין הוא כזה - ארגוני טרור צריכים לקבל לגיטימציה על מנת לפעול וזה מתחיל בתמיכה של האוכלוסיה (פלשתינאים) אבל זה גם מאוד תלוי ביחס של אותה מדינה כלפי ארגון עוין (יחס ישראל). ארגוני טרור מקבלים לגיטימציה רק מעצם זה שהם קיימים, מספיק שהארגון קיים ויוצר פיגועים = הוא מקבל לגיטימציה. ותפיסתם של מנהיגי ישראל כלפי הטרור מוטעית. המחשבה היא שאפשר להגן על עצמך מפני פיגועי טרור כך ניצחת את הטרור היא לא נכונה. שכן קיימים איומי טרור שאינך יכול למנוע כמו "מחבל ביתי" ולא חסר לנו אנשים כאלו בפוטנציאל.

ארגון טרור נולד
על מנת ליצור ארגון טרור אתם צריכים סוג של ריק, וואקום שאותו תוכלו למלא עם האידיאולוגיה והאמונה שלכם וכמובן ככמו כל ארגון פוליטי תפזרו המון הבטחות מוגזמות. הריק והוואקום שיש לאוכלוסיה הפלשתינאית הוא בצורך הבסיס בהנהגה ושילטון - כל אוכלוסיה חלשה ובטח ובטח פליטים זקוקים לסוג של שילטון. הנהגה דתית, פוליטית, דמוקרטית ואפילו דקטטורית. במקרה שלנו הארגון מכיל את הכול כמובן חוץ מדמוקרטיה - הארגון טרור משתמש בדת ככלי לגייס לוחמים ומשתמש בדת כהצדקה לרצוח אחרים אפילו אם מדובר בתינוק בן שנה. הפולטיות של ארגוני הטרור היא ביכולת ההנהגה - שמירה על התפקוד הארגוני והתנהלותו. בנוסף הדיקטטוריות מתבטאת בהפחדה, שילטון בעזרת כח ברזל אבל עדיין עם תמיכה של האזרחים. הדיקטטוריות מופנית לכל הזרמים האחרים באוכלוסיה. ככה לדוגמא החאמס השתמש בשיטה הזו על מנת לדכא את ארגון הפת"ח היותר מתון בעזה - בעזרת כח והפחדה של האוכלוסיה שתמכה בפת"ח בעזה.
הבעיה העיקרית בארגון טרור היא שהוא פשוט מנצל באופן מלא את הדמוקרטיה שנגדה הוא נלחם - לכן לא נוכל לראות קיומם של ארגוני טרור במשטרים כמו של סאדם חוסיין. סאדם חוסיין נהג לענות ולהפחיד את האוכלוסיה העיקרית ולמרות כל הסבל שלהם אף אחד מהם לא עשה כלום ולא קם ארגון לשחרור עיראק כמו ארגונים שקמים מהר מאוד לשחרור פלסטין וכו'.
איך זה שיש פת"ח, חאמס ועוד מלא ארגוני טרור פלסטינים אחרים אבל לא היה אף מתנגד לסאדם חוסיין? מכוון שארגוני טרור פועלים באופן מצויין נגד ממשל דמוקרטי (ישראל) אבל לא יכולים להתפתח בסביבה דקטטורית כמו נגד שלטונו של סאדם חוסיין.

במשפט אחד:
ארגון טרור נוצר בעקבות קיומו של משטר דמוקרטי שמאפשר את פריחתו של הארגון, הארגון מהווה כפפה מושלמת אל חולשותיה של הדמוקרטיה ולכן עצם השארתו של הארגון לתפקד ועצם קיומו - נותן לגיטימציה לפעולותיו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה