יום ראשון, 22 באוגוסט 2010

ערבים במדינת ישראל לאומת יהודים בשטחי פלשטין

האמת זה משהו שהיה צריך להסתכל עליו כבר מזמן כסימן לחוסר אנושיות מצד ערבים מסויימים - כן לא מצד כולם. ואולי זה יותר נובע מהאמונה והדת שלהם שמתירה עונש של עין תחת עין והממשלה ומערכת המשפט שלא טורחת לוודא את הראיות כי הרי לא תרצה שמערכת המשפט תהיה כמו בישראל שכאשר אין ראיות נגד בנאדם הוא יוצא לחופשי אבל אני מניח שלא נרצה גם מערכת משפט בישראל שכאשר אין נגדך ראיות אתה בכל זאת נשלח לכלא ל-10 שנים.

לאחרונה ראיתי ראיון עם שמעון פרס לגבי מצב שבו ביהודה ושומרון תהיה מדינה פלשתנאית והמראיין שאל "ומה עם המתנחלים? יהיה פינוי של עשרות אלפי מתנחלים? או שהם ישארו בשטחים תחת שלטון פלשתיני?" ופה ירד לי האסימון. מה ההבדל כשמדובר בערבים ישראלים שגרים בישראל וחיים על חשבון המדינה מקבלים חינוך חינם ולא רוצים לעזוב את הארץ (כבר מזמן בלי שום קשר לעצי זית אלא יותר לכיוון של חיים טובים בישראל) לאומת מצב שבו יהיו חיים יהודים במדינה פלשתינאית?
צריך לזכור שערבי ישראל לא רק חיים ונהנים מההטבות שיש למדינה להציע החל מחינוך חינם בסיסי ועד מקומות שמורים באוניברסיטה (וזה מבלי להתייחס לרצון של חלק מהם להשמיד את מדינת ישראל) צריך לזכור גם שערבי ישראל אפילו מיוצגים בחוק דרך חברי כנסת ערבים שחלק מהאג'נדה שלהם היא להשמיד את ישראל דבר.

ראינו מה קורה כאשר גוש קטיף חיו בתוך עזה (גיאוגרפית הם היו חיים בתוך עזה), הפלשתינאים טבחו בהם והם לא יכלו לחיות בשקט כמו שערבי ישראל חיים במדינת ישראל (כן עם גזענות - זה קיים בכל העולם) אז בסיטואציה בה יהודי חי בתוך מדינה פלשתינאית הוא רוב הסיכוי יעבור לינץ' ולא יקבל הגנה מצד הרשויות, בניגוד לישראל שכאשר מופנת אלימות כלפי ערבים גם אם אתה שוטר שאחיך נרצח ע"י מחבלים ערבים אתה תאלץ כן להגן על אותו אזרח ערבי-ישראלי. ואנחנו גם רואים מה קורה כאשר מתיישבי יהודה ושומרון חיים לצד פלשתינאים, זה לא מקבל סיקור תקשורתי אבל תקריות של בקבוקי תבערה, אבנים ואלימות כלפי יהודים קיים.

איך אפשר להשיג שלום עם האוכלוסיה הערבית שכאשר היא חייה בתוכך היא נהנת מהטבותיה של המדינה (ישראל) וכאשר אזרחי המדינה חיים בשטחי אותה רשות שרוצה להפוך למדינה אותם אזרחים יהודים נפגעים ע"י אותה אוכלוסיה שמתקבלת בזרועות פתוחות ע"י ישראל.

לפני מספר שנים וגם כיום החל האיום שנקרא HOME MADE TERRORIST איום שבו המחבל מתאבד נולד חי וגדל בתוך המדינה שבה הוא מבצע את הפיגוע. עם דברים כאלו אי אפשר להתמודד כמו שאי אפשר להתמודד עם סיטואציות קשות אחרות שבהם אתה כארגון בטחוני במדינה לא יכול לחזות מראש. הדרך היחידה שלך לחזות את זה היא למקד אוכלוסיה שלמה ע"י הדת שלה וזו הרי גזענות. היה פחד גדול שאותם מחבלים טרוריסטים מתוך המדינה ותאי הטרור שלהם יחליטו לפעול נגד אותה מדינה ולארגוני הבטחון של אותה מדינה (ספרד, בריטניה, ארה"ב ועוד) לא תהיה דרך להתגונן כי אחרי הכול מדובר באזרחים מן השורה, נורמטיבים משלמי מיסים, ללא עבר פלילי - באים ומחליטים שהם רוצים לפגוע במדינה שבה הם נולדים. במילים אחרות זה משהו שקיים גם אצלנו, המזל שלנו הוא שערביי ישראל רואים כיצד הפלשתינאים חיים בשטחים ולכן הם מעדיפים להתנהג בצורה טובה כדי שהעיניים הביטחוניות לא יופנו כלפיהם.

אז מה דעתכם? בסיטואציה שבו יהודים חיים במדינה פלשתינאית הם יפגעו מזה או יחייו כמו ערביי ישראל? תגיבו למטה

תגובה 1:

  1. זה ברור שהם ייפגעו. לא יכול להיות בכלל שלום עם עם שרוצה רק להשמיד את העם השני.
    יחתכו אותם לחתיכות על הדקה הראשונה שהם יהיו תחת שלטון פלשטיני

    השבמחק