יום חמישי, 19 באוגוסט 2010

איך מדינת ישראל נוסדה בכלל? והאם על חשבון פלשתין

ניסיתם לחשוב בכלל האם מדינת ישראל אכן קיים על חשבון מדינת פלשתין? ושאנחנו לא יותר מכובשים אכזריים שבאו להעיף את כל האנשים שחיו פה ופשוט השתלטתנו על שטחיהם?
הרבה עוד לפני השואה הנוראית היה חזון אצל מספר אנשים חכמים מאוד שיש צורך במדינה שבה קיומם של יהודים ודתם לא יזכה לאלימות מצד אויבי היהדות. הרי אם חושבים על זה מדובר בקהילה קטנה של אוכלוסיה דתית שמפוזרת בהמון מדינות ללא כל כח פוליטי, צבאי, מדיני או פיזי. באותה תקופה היה צריך מאוד להפוך את מליוני היהודים הללו למשהו קצת יותר מקומץ וממיעוט דתי, הרי אם תקחו את יהודי ישראל ותשימו אותם במדינות אחרות הם יהיו כמיעוט דתי אבל במדינה שמוקדשת ליהודים הם הופכים להיות כוח שאי אפשר להתעלם ממנו ועם הרצון לשמור על אותו כוח בא הקמת צבא ומנגנוני הגנה.

מה היה לפני הקמת מדינת ישראל?
לא יותר משטח כבוש של בריטניה הגדולה שבה השמש מעולם לא שקעה. אז רגע, לפני קום מדינת ישראל 48' לא היתה מדינה פלשתינאית? קומונה אולי? משהו? אז פה אצלנו מדובר בסך הכול במדינה שקמה על שטח שאכן התגוררו פה אנשים אבל בהחלט לא חשבו על לאום, איחוד כלשהו מבוסס על דתם לא היה להם גם שום צורך בזה כנראה כי אותם לא רדפו בהמוניהם. אז לפני קום מדינת ישראל לא הייתה ממש מדינה פלשתינאית אלא שטח שהיה בשליטתם של האנגלים.
אבל לפני שליטתם של האנגליה האימפריה העות'מאנית שלטה באזור שלו הם בחרו לקרא "פלשטין", האזור כפי שרואים במפה כולל את ירדן, סוריה, לבנון וישראל (כיום). העניין הוא כזה הטורקית תמכו במלחמת העולם הראשונה 1914-1918 בגרמניה שלבסוף הפסידה למעצמות האירופיות האחרות (צרפת ובריטניה) וכחלק מהסכם הכניעה של האימפריההעות'מאנית בגלל שהיא תמכה בגרמניה וגרמניה הפסידה בגדול לכן בהסכם סייקס-פיקו הוחלט על חלוקת האזור (בצורה שבו הוא מחולק כיום ירדן,סוריה,לבנון וכו'..) אולי לא ידעתם אבל כל המדינות האלו באזור הזה הוקמו בשנות ה-40' בעזרת צרפת ובריטניה כולן. חוץ מפלשתין. אבל פלשתין היא סך הכול שמו של האזור כולו כולל סוריה ירדן ולבנון אז למה הפלשתינאים רוצים מדינה דווקא כאן ולא תובעים את כל שטחי ירדן סוריה ולבנון?
על פי ההגדרה של האימפריה העות'מאנית גם הירדנים גם הסורים וגם הלבנונים עם למעשה פלשתינאים. סוריה לבנון וירדן הוקמו 4-5 שנים לפני ישראל לכן קרה מצב שבו כל שטחי 'פלתשין' נתפסו על ידי ירדן סוריה ולבנון. ונשאר רק שטח קטנטן אחד שעליו חיו הפלשתינאים. ביש המזל החל כאשר אותם פלשתינאים שהיו תקועים מחוץ לשטחי המדינות שכבר הוקמו (ירדן סוריה ולבנון) מצאו את עצמם תחת שליטה של האנגלים. ואז באו היהודים ותבעו את אדמתם בפני האנגלים בעזרת הצהרת בלפור שאושרה ע"י הקבינט הבריטי ב 1917 (שתומך בהקמת בית יהודי (על הנוסח אפשר להתווכח ועל מה שזה בפועל אומר).

פלשתין לא נגמרת בשטחי 67'
מה שאומר על פי זה שהכביוכול פלשתינאים שחיו פה צריכים לתבוע חצי מהמזרח התיכון. אבל זה קצת בעייתי. בגלל העובדה שהאימפריה העות'מאנית החליטה לקרוא ליושבי האזור "פלשתינאים" גם לאלו שכיום נקראים ירדנים,סורים ולבנונים. זה לא שמדובר בעם או משהו בסגנון. הרי בסופו של דבר כשהיתה להם ההזדמנות לכל ה"פלשתינאים" באזור הם החליטו לקרוא לעצמם "סורים" "לבנונים" או "ירדנים" מכוון שהם יודעים שהם לא פלשתינאים והם יודעים שלא קיים עם כזה ומעולם לא היה קיים עם כזה. רק האימפריה העתו'מאנית החליטה לקרוא לאזור הזה פלשתין. מתוך אידיאולוגיה ערבית (האימפריה היתה מוסלמית) ככה שאי אפשר לקחת את ההגדרה שלהם לאזור או הבחירה שלהם לחלוקת האזור כדבר אובייקטיבי או לא משוחד למען האיסלם.
אז אלו שהוגדרו פלשתינאים ע"י אימפריה של מוסלמים מהר מאוד בחרו לשנות את שם מכוון שהם לא הכירו בכלל במונח הזה 'פלשתין'.

מה זה פלשתין?
האמת שעל פי ההיסטוריה ועל פי ההתנהגות של האוכלוסיה שכונתה 'פלשתין' שבעצמה לא הכירה את עצמה כפלשתינאים אפשר לומר שפלשתינאים הם פשוט אנשים שנשארו מחוץ לשטחים שניתנו ע"י צרפת ובריטניה להקמת מדינות ירדן, סוריה ולבנון. הם אנשים שפשוט נתקעו בין מדינת ישראל לבין שאר המדינות. רק בעשרות שנים האחרונות החלה להתגבש גאווה פלשתינאית הרי בקום המדינה מי פתח עלינו מלחמה? פלשתין? פלשתינאים? לא. אלא שאר המדינות שהיו קיימות 4-5 שנים לפני מדינת ישראל. גם עשרות שנים אחרי קום המדינה לא היתה גאווה פלשתינאית או איחוד או שיוך כלשהו שכזה. ואפשר מאוד לומר שרק אש"ף החל לייצג את הפלשתינאים ואחריו ארגוני טרור אחרים כמו חאמס ופת"ח. במילים אחרות אם כיום אפשר לקרוא לפלשתינאים עם זה אך ורק בגלל שעם הזמן נוצרה חזית של אוכלוסיה נגד המדינה היהודית והעם היהודי. במיוחד כאשר כל הנסיונות החיצוניים והמלחמות נגד מדינת ישראל לא הניבו שום פרי הרי בסופו של דבר אף אחד לא סילק אותנו מגבולותינו במשך עשרות שנים. להפך אנחנו אפילו כבשנו את סיני והגענו לדמשק ונגסנו בירדן במהלך השנים.

הסיפור יחודי לנו ולעם הפלשתינאי?
לא. מדובר במשהו שקיים דווקא בהמון מקומות בעולם והסוגיה הזו היא מאוד קשה, יש מדינות שטיפלו בנושא בצורה יותר טובה. כך לדוגמא המהגרים הבריטים והאירופאים למה שכיום נקראת ארה"ב פשוט טבחו ורצחו את כל האינדיאנים וסילקו אותם משטחיהם אחרי ששלטו בו מאז שידוע לנו. אז אנחנו שמבקשים את השטח שנתן לנו ה' עם ראיות פיזיות ארכאולוגיות שתואמות למסמכים עתיקים בני אלפיים שנה שמקושרים לעם שיצא לגלות במשך אלפיים שנה שמעולם לא חדל להיות קיים - אותנו מגנים? האמריקאים בזמנו טיפלו בבעיה האינדיאנית טוב מאוד - הם פשוט גברו עליהם במספרים ודחפו אותם משטחם - האמת משהו שאנחנו היינו צריכים לעשות מזמן. במקום זאת החלטנו להשאיר אוכלוסיה של מיליון אנשים כפליטים בשטחים וקיוונו ש.. מה? הם ישארו שם כפליטים באזורים הללו ובזה יגמר הסיפור?

והנה 2 תמונות שיסבירו לכם הכול.

דגלה של מדינת ירדן

הדגל ששייך ל"עם" הפלשתינאים שרוצים להקים "מדינה פלשתינאית"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה