יום שלישי, 10 באוגוסט 2010

הבריטים, צרפתים.. לא היו שורדים כישראל אפילו חודש

במיוחד לאחרונה, שאני רואה שהזירה האנטי ישראלית לא קיימת רק בגבולותיה הגאוגראפים אלא גולשת אפילו לכיוונים הבין לאומיים מצד ארגונים של "זכויות אדם" שמחליטים לחקור ולהקים וועדות נגד ישראל על פגיעה בזכויות אדם בזמן שבהמון מדינות ערב אסור לנשים לצאת לבד לרחוב, חייבות ללבוש בגדיםמסויימים, אסור היה להן ללמוד נהיגה וזה לא שאני מוצא פה פגיעות בזכויות של נשים באופן ספציפי הרי את מי זה מעניין.. פשוט אין כל כך איסורים בעולם הערבי נגד גברים - כמובן דברים בסיסיים כמו לא לאנוס.. סבבה בקטנה. הדבר היחידי שאסור על גבר זה להגיד שהוא הומו. תהיה הומו אבל עם אישה וילדים.

נסתי להתחיל ולחשוב מה היה קורה אילו פשוט מאוד על פי המדיניות הבריטית\צרפתית או של שאר מדינות אירופה היו יכולות לשרדות כישראל שנה אחת. נסתי לחשוב על המדיניות של כל מיני מדינות שאני מכיר ועד כמה שאני מכיר ונסתי לחשוב מה היה קורה אם הם היו בסיטואציה הזו, שבה ישנם פליטים באזורים מסויימים שטוענים שהמדינה שלהם שייכת לאותם פליטים. ואותם פליטים דורשים מאותם צרפתים\בריטים\.. לפנות את האדמה או שהם יחוסלו. אילו מדינות היו נשארות עם המדיניות הפרו-פלשתינאית (בריטניה) שלהם ואילו מדינות היו מחמירות כנגד הפליטים שרוצים להשמידה כמדינה?

אנגליה אוהבת להגדיר את עצמה כמדינת כלל אזרחיה שמאוד בעד הגירה וגיוון אוכלוסיה מוסלמים, נוצרים, יהודים, הודים והכול וכמה שיותר וככה הכי טוב. לכן לפי מדיניות זו הייתי חושב שהבריטים היו מסכימים לפלשתינאים למדינה ערבית אבל עד כמה שידוע לי הפלשתינאים והערבים דיי רוצים מעל ל-50% משטחי המדינה ואפילו יותר. האם הבריטים היו מוכנים לוותר על השם של המדינה שלהם "אנגליה" ולהחליף אותה בשם "פלשתין" ואז כמובן כמדינה ערבית צריך לבסס את מערכת המשפט והחוקים ע"פ חוקי הקוראן (ע"פ האמונה) אז האנגלית על פי חוק יצטרכו להתחיל להתלבש בהתאם, לצנזר בהתאם, וכו'. אז על פי זה אני אומר - טוב שאנחנו לא בריטים.

הרבה ממדינות אירופה לא נמצאות תחת איום צבאי מצפון, מזרח, דרום לכן אין לרוב מדינות אירופה צבא מי ישמע חזק. כמובן עם החזית החדשה של אירועי המשט ופיגועים שונים כמו תקרית החביות נפץ ומחבלים שמצאו את דרכם אל ישראל דרך הים אפשר להוסיף עוד כיוון של איום דרך הים. אה כן ואם נזכיר את כיוון האוויר - אחרי הכול רקטות וקאסמים זה די מועקה אז אולי חמש כיווני איום אלא אם נהיה בררנים ונדבר על מנהרות לרצועת עזה.. אם היינו בוחרים במדינה אירופאית לשחק בתור תפקיד כישראל אני מאמין שלרוב המוחלט של המדינות היה מאוד קשה להתמודד עם כל האיומים הקיימים באזור הגיאוגרפי הקרוב אליה ושלא נדבר על האיומיים המרוחקים מישראל אלפי קילומטרים שגם איתם אנחנו מתמודדים או נתמודד בעתיד. אני לא יודע כמה מדינות אירופאיות אבל בתקופה המודרנית הזו היו מצליחות לבלום מתקפות מכול הכיוונים ביום שלמחרת הכרזת העצמאות על מדינתם (48' מלחמת העצמאות).

אני מתקשה להאמין שיש הרבה מדינות שהמדיניות שלהם לא היתה משתנה אם היינו לוקחים אותם ודוחפים אותם לסיטואציה שבה אנחנו נמצאים. מדינותת רבות היו שמחות אם לא היינו קיימים גם כאלו שגיאוגרפית אנחנו לא קרובים אליהם ולמעשה עצם קיומנו מעורר בהם ככל הנראה חלחלה והם בוחרים להשתמש בתירוצים רבים ככל הניתן על מנת להילחם נגדנו "לשחרר את עזה" להחזיר שטחים וכו'. למרות זאת גם אם הסכסוך הפלשתינאי-ישראלי לא היה קיים והיינו סך הכול גובלים עם לבנון סוריה ירדן ומצרים אז לא בטוח שמלחמות ואירועים כאלו ואחרים לא היו קיימים.

כח ההישרדות שלנו הוא מה שהשאיר אותנו דבקים באדמה שעליה נולדנו וגדלנו במשך עשרות שנים לאחר התגברות על איומים גדולים אפילו יותר מהאיומים הערביים עוד לפני שבכלל היינו סוג של מעצמה כי נכון לרגע זה במזרח התיכון ישראל מצליחה להתמודד והצליחה בעבר להתמודד יופי עם איומים במקביל מכל כיוון, כל סוג של איום בסופו של דברר בוטל והתבטל. החל ממלחמות מכל כיוון, עד לאנתיפאדה ואלימויות מצד הפלשתינאים בתוך  המדינה ועד לפיגועים מתוך האזרחים הערבים-ישראלים אפילו ועד לרקטות ומשטים.

החשש שלי לפחות קיים כאשר כבר כושר ההישרדות לא כל כך קיים, הציונות נעלמת, אהבת המולדת לא נמצאת כ"כ בסדר היום של הנוער ובתקופה שבה התקשורת צולבת ומערערת את אמון הציבור במנהיגה אולי העניינים לא זורמים לכיוון הנכון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה