יום שלישי, 14 בספטמבר 2010

ערבים במדינת ישראל


לדעתי הסיבה שבגללה לעולם לא יהיה שקט מהערבים, בטח ובטח לא מאלו שחיים ביחד איתנו במדינת ישראל היא בגלל שיש איזשהי חוסר השתלבות. בין אם זה בגללנו ובין אם זה בגללם. ובין אם זה בגלל שרוב רובם של המחבלים המתאבדים הם בעלי גן משותף אחד - ערבים. וזה יהיה גזעני לומר את זה אולי. ואולי זה מסוג הדברים שמקשה על 1.5 מיליון ערבים ישראלים להשתלב בחברה הישראלית. אבל עדיין בכל מקום ובכל זמן יש את המיוחדים, את אלו שכן מצליחים להשתלב. אולי זה בזכות הרצון שלהם להשתלב אולי זה בעזרת היכולת שלהם להשאיר את העבר מאחור ואולי זה סיבות אחרות.

ערבי ישראלי מדבר על ישראל - אם לומר את האמת, הוא אדם אמיץ מאלף ואחת סיבות. שלא נדבר על כך שאנחנו לא נותנים לו הרבה אופציות לאיך כן להשתלב בחברה הגם ככה קשה שיש לנו בישראל. הרי גזענות הדדית  יש - וגם אם היא מוצדקת מי כמונו יודעים שאנחנו צריכים להיזהר מדברים שכאלו. ובכל זאת בין כל הקשיים בין כל המריבות הסכסוכים הדמים הכעס השנאה הפרובגנדה ההסטה הססמאות יש כאלו שכן מצליחים.

לדעתי זה רק מקרה אחד למיליון - הוא ככל הנראה ערבי ישראלי עם תעודה כחולה (לפלשתינאים בשטחים ירוק\כתום) ומקרים כמוהו לצערי הרב מאוד נדירים. אני חושש שבגלל המון סיבות רבות ומגוונות יש קושי מצד אותה אוכלוסיה להשתלב במדינה לכן. תמיד יהיה הפער הזה, הוואקום, הריק שאותו מישהו יצטרך למלא. הרי אנחנו כיהודים לא היינו יכולים לחיות תחת שלטון של מדינה אחרת עם דת לא יהודית. גם אם הממשל הוא לא מבוסס אותו דת עדיין בישראל לדוגמא המדינה שומרת כל מיני מצוות דתיות ורובה פועלת ע"פ היהדות. אנחנו לא היינו רוצים לחיות תחת שלטון ערבי בדיוק כמו שערבי ישראל ברובם לא רוצים לחיות תחת שלטון יהודי ויעדיפו סוג של הפיכה, מרב, מלחמה ושינוי לטובתם. ב"רגע האמת" ייתכן שנראה פעולות הולכות וגוברות מצד אותם ערבי ישראל שימאס להם בשלטון של מדינה יהודית ויצרו לא רק מדינה פלשתינאית בשטחי איו"ש אלא מדינה ערבית גם באזורים מלאים ערבי ישראל ואפילו יותר מהשטחים האלו. לכן כל הסכם שלום עם הסכמים על שטחים או הסכמים זהים לא יובילו אותנו לסוף עם פתרון הולם לנושא הפלשתיני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה