יום ראשון, 5 בספטמבר 2010

ההסברה הכושלת

אחת הסיבות לכישלון בשיחות שלום הוא שיש הרבה מתנגדים לישראל גם ככה, הרי מדובר בממשל, מדינה, צבא וכל אותם ביטויים שכאשר מציבים מולם ביטויים כמו "פליטים", "כיבוש", "רצח" וכדומה פתאום אפשר להבין קצת יותר למה ההסברה הישראלית כושלת.

התייחסות לחאמס כארגון טרור

בזמן שאנחנו אומרים לתקשורת דברים כמו "חאמס שיבח את פיגוע הטרור שבו נרצחו 4 מתנחלים" אנחנו בעצם יוצרים אלף ואחת סיבות ללמה זה לא כזה נורא, ללמה זה כן מוצדק ועוד. לאומת זאת אם היינו אומרים דבר כזה "הממשלה של עזה שיבח את פיגוע הטרור שבו נרצחו 4 אזרחים ישראלים" - במצב כזה הפכנו את ארגון הטרור חאמס שהציפיה ממנו היא כן לשבח פיגועי טרור לבעצם "דובר העם הפלשתינאי" או בעצם הממשל של העם הפלשתיאי. במצב כזה אנשים יכולים להבין ולעצור לרגע "מה נבחר הציבור של הפלשתינאים מעודד רצח של חפשים מפשע?" פתאום הממשל הישראלי והצבא הישראלי לא נראים רע כל כך.

בסופו של דבר מדובר במסר שמקבלת הקהילה הבין לאומית. האם מדובר בארגון טרור שמשבח רצח או במשטר שנבחר ע"י העם הפלשתינאי לייצוג שמשבח רצח?

מאירועי קריית ארבע ראינו שההסברה הישראלית לא יודעת איך לעבוד - והעובדה לכך היא שהפיגוע תפס רק את השורות הרצות למטה ואף אמצעי תקשורת לא דיווח על האירוע ב-LIVE. אולי זה אומר שכן צריך להפוך אירועים כאלו לנגישים לתקשורת, ב-LIVE עבורם זו עדיפות. להציב לאמצעי התקשורת אנשי הסברה שיתראיינו על ידם. ליצור מהר תיאורים גראפיים של האירוע האכזרי. לא צריך לחכות שבועיים לחקירה ורק אז לעשות סרטון בתלת מימד על האירוע. (כן אחרי חודש וחצי רק אז יצא סרטון תלת מימד הסברתי על אירועי המשט.. זה כבר לא מעניין אף אחד חוץ מארגוני "זכויות אדם" שמחפשים איך להכניס לנו מאחורה).

אם אתה מתייחס לארגון כארגון טרור - הצפיה האזרחית ממנו והצפיה של כל עיתונאי היא שהוא לא רק ישמח שיש רציחות ואירועי טרור אלא גם יצפו ממנו לעשות עוד פיגועים. ככה שהפגיעו הבא שעליו חאמס יקח אחריות יעורר את אותו גינוי בכל העולם. גם אם תהיה שרשרת של פיגועים ארוכה ועשרות הרוגים - הגינוי והכיסוי התקשורתי יהיה לא קיים. אבל אם הפיגועים האלו יצאו מבחינת מדינת ישראל לפחות ע"י ממשלת עזה. אז פתאום דברים כמו "free gaza" לא נשמעים כ"כ הומניטארים אלא נשמעים כדבר די מסוכן, ואני בטוח שסלוגנים כמו "keep blockade gaza" ישמעו הגיוניים יותר.


התייחסות למצור על עזה כמצור

באנגלית זה אפילו נשמע יותר גרוע. כי כאשר מדובר על מצור של 1.5 מיליון אנשים אז יש צורך ע"י אנשים נאורים (באירופה במיוחד, בריטניה ועוד) "לשחרר" "free" גם אם מדובר באוכלוסיה מסוכנת, גם אם מדובר באוכלוסיה מעורבת טרור, גם אם מדובר באוכלוסיה שמנהיגה מעודדים דם, פיגועי טרור ושולחים את ילדיהם לשדה הקרב.
קודם כל - אין מצור על זה. מה אנחנו מונעים מהם? מים? הם מקבלים בשפע, אוכל? הם מקבלים בכמויות זה לא אפריקה עדיין לא הגענו לתמונות של ילדים רזים כשלד. סיוע רפואי? הם מקבלים לא רק דרך ישראל אלא גם דרך מצרים! סיוע הומניטארי - בשפע! כרגע הפקיסטנים רוצים להיות פלסטינאים. אז איזה מצור יש על עזה? אה כן .. מצור נגד נשק! אנחנו לא מרשים להם להכניס נשק לרצועה - ממש מסכנים. עלינו לזכור שיש ארגונים שמנסים לשבור את המצור ואותם ארגונים מנצלים אנשים חפים מפשע על מנת לשבור את ה"מצור" על מנת להכניס נשק לעזה. מבחינה הסברתית צה"ל ומדינת ישראל היו צריכים לנקוט בעמדה שבה הם אומרים שקודם כל אין מצור על עזה ושנית ישראל שומרת על עזה "נקייה מנשק" ("אזור נטול נשק") ועוד. בטענה שנשק פוגע באוכלוסיה הפלשתינאית והישראלית. הסבר כזה היה תופס מהר מאוד אצל כל רשת תקשורת ומדיה.

הטעויות ההסברתיות של ישראל פשוט ממשיכות ונערמות - אומנם יש הפגנות באירופה נגד ישראל אבל אנחנו צריכים לזכור שאת הטימטום האירופאי שרדנו מלפני 70 שנה אז נוכל לשרוד את הטימטום האירופאי גם עכשיו. וכשלהם תהיה הגירה מאסיבית של איסלם והתפרעויות אלימות וסיפורי האיסלם יתחילו להישמע בשטחם - הם כבר לא יבינו מאיפה זה בא להם. כמו כל אותם סיפורים שאנחנו שומעים כמו אח שרצח את אחותו על רקע כבוד משפחה וכדומה - אז שיהיה להם בהצלחה.

ונסגור עם לינקים וקומיקס מדליק


כנסו לבלוג שלו: drybonesblog.com בלוג פרו-ישראלי עם קומיקסים פרו-ישראלים ואולי קצת אופטימיים לפעמים.

אגב גם אתם יכולים לעשות משהו לטובת ההסברה הישראלית:
- להפיץ תוכן פרו-ישראלי החל מקומיקסים, סרטונים, תמונות ומאמרים - לאסוף מאגר ולהפיץ.
- להצטרף לקבוצות פייסבוק (לינקים למטה תכף)
- ליצור תוכן פרו-ישראלי כמו תמונות הסברה, קומיקסים, לצייר, גראפיקה ועוד.
- להביע דעה - בבלוגים\פורומים\אתרי חדשות כתגובות.

קבוצות פייסבוק:
http://www.facebook.com/#!/hosem.org.il
http://www.facebook.com/#!/israelonline
http://www.facebook.com/#!/israelside
 http://www.facebook.com/#!/isupportisrael
http://www.facebook.com/#!/pages/Latma-ltmh/107307049326456
http://www.facebook.com/pages/Merciful-army-IDF/128990237126757
http://www.facebook.com/israelflotilla


אתם גם יכולים להיות בהיכון וכל פעם שיש אירוע גדול לפתוח מלא קבוצות פייסבוק ולהזרים מידע שיעזור להסברה הישראלית לערוצי תקשורת כמו פייסבוק, טוויטר, יוטיוב אלו הם אתרי תוכן WEB 2.0 שאתם יכולים לקבוע בהם את טיב התוכן - וכמובן עדיף שיהיה פרו-ישראלי.

אגיד משפט קטן אחד לגבי ההסברה הישראלית הכושלת. ביום שבו 6 חיילים רוקדים ביוטיוב עושים הסברה טובה יותר, ביום שבו יוצא צעיר בן 16 ועושה הסברה טובה יותר לישראל - זה היום שבו אתה מבין ויודע שההסברה כושלת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה